24 november 2011

Kärlek på lasarett.

 Hur kul får man ha egentligen?
Imorse ringde klockan 05.45 och vi for iväg med momma Ingrid till Falun, eftersom hon äntligen skulle få operera ena ögat för starr.

Mamma följde med in på operation och därav denna outfit som pappa mer tyckte liknade en spermie, och ja nu när jag ser henne såhär på skärmen, ja.
Mor själv höll på att kvida samman av skratt då pappa smsade sina åsikter om "dagens outfit(ta)"
 Efter operation och 40 lästa sidor i Zlatan-boken så fann vi oss utanför "hjälpmedels-shopen" där vi återigen brast i skratt.
Till historien hör att min pappa ligger hemma med en trolig fraktur i ett revben och har ont, (ännu en anekdot som bör kännas till är att mamma råkade ut för samma revbensskada för många år sen och beklagade sig så för smärtan, men fick endast tillbaka av far, ja såna kommentarer män kan skänka ni vet. hennes smärta gilldes liksom inte. Men nu är det annorlunda...)
och vi tyckte att denna snygga kalsong kanske kunde passa nu när han är sängliggandes för det mesta.
skämt åsido.
Nu är jag hemma sen länge men har inte avverkat för många knop. Har setat framför datorn en del och förberett lite räkningar som ska betalas imorn. Jag har också hittat en strålande present till min fina sambo som han ska få den 2 december då vi firar 3 ÅR tillsammans. Galet vad tiden har gått fort. Vi är alltså snart inne på vårt 4e år som sambos.
Det är fint.

Jo anledningen till att jag har bild på datorn här bredvid är för att jag bara ville visa er min senaste kompis, en usb-lampa!
HÄR kan ni hitta den!!
En liten julklapp kanske?


Så var det det här med LCHF. Det är verkligen en kanondiet som jag bara kan lovorda, det är däremot lite sämre med min självdiciplin. MEN trots lite dålig behärskning så har det blivit många promenader de senaste veckorna, synd bara att det inte syns.
Synd också att jag inte alltså har samma GO i mig som när jag väl är igång. Det finns så många tillfällen som passar bra till "delmål" med vikten..
Vi kan väl hjälpas åt? skicka mig gärna bra recept och enkla, snabba måltider.
Fick en kanonbra lista av Anna Lundh för ett bra tag sen, och den sitter på kylen och peppar :-)


Nog om mig för idag. Jag ska göra lite mysigt med tända ljus tills mannen stiger innanför dörren, för sånt förtjänar han.
Själv ska jag sen tappa upp ett fotbad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar