9 mars 2011

Karma

Godkväll.
Igår blev ju en sån underbar dag. Efter en timmes tupplur på em så fick jag energi till att storstäda. Tog då tag i inglasningen och städade fint, så nu är det vår där ute också.Dock känns våren långt borta nu när snön faller ner från skyn.

Så här fint ser det ut ikväll med tända ljus.

Jo, Karma har jag skrivit som rubrik.
Ni vet det händer ibland att man lagt i pengar i automaten på stan och så kommer man tillbaka långt innan tiden gått ut. Då brukar jag ( influerad av min mor) kolla runt för att se om någon just parkerat och vill ha min biljett, för då går jag ur och ger bort min. Och så möts man av ett tacksamt leende, det är inte många kronor men själva gesten gör folk tacksamma.
Min mamma har alltid gjort så, och finns ingen i närheten så lägger vi den i automaten. alltid hjälper det någon.

Och så idag, när jag själv just parkerat och är på väg med ett par kronor i handen mot automaten så hojtar en kvinna till och frågar hur länge jag ska stå, jag svarar och så möts vi och hon ger mig sin parkeringslapp.
Då blev jag väldans glad. Det måste vara det här som kallas "karma".
Man kan göra många glada med små medel.

Nu lagas det mat samtidigt som vi lyssnar på hockeyradion och dricker varsitt glas rött. Det är så härligt att vara hemma tillsammans en kväll, och imorgon har vi vår första lediga dag tillsammans på tre veckor.
Så här god mat blir det ikväll. tillsammans med baconlindad kycklingfilé och en sås på vitlök och basilika.




Fick ett album av mor och far häromdagen med bilder på mig och lillebror Fredrik.
Den här har jag ramat in och så knäppte jag på kortet, dålig bild men ni ser ju vilka goa syskon vi är!

Har även ett kort på oss från en semester för många många år sen när jag trycker upp lillebror mot husvagnen med en puss på mun! kärlek.


och så en fundering......
Har Bert Karlsson inga artister att signa längre? Hans röst är ju så äcklig i dessa tele-reklamer han numera gör på radio och tv. Tillbaka till din studio med schlager-brudarna.

1 kommentar:

  1. Håller med om bertfjärt! Uscha! Vad mysigt ni har det jämt era små turturduvor... livskvalité! Nästa vecka ser jag fram emot lite livskvalité med min bästa Empa! =) PUSS

    SvaraRadera