6 mars 2011

Vasaloppssöndagen

Som vanligt så satte vi igång tvn och vasaloppet halv åtta imorse, så här sitter vi nu framför tvn i soffa.
Jag medger att jag svurit många gånger under denna vecka om alla turister och skidtöntar, men när jag ser starten och alla glada åkare samt hör vasaloppsvinjetten så blir jag lite religiös, det är ju en underbar tillställning. Tänk att vi får vara med om det här år efter år. Det är nog bara trafiken som gör oss morabor galna tror jag.

Såhär mysigt har vi det just nu. Brasan sprakar och solen skiner in genom fönstren och inglasningen.


Nu återstår bara ett pass kvar att jobba av årets vasaloppsvecka.
Behöver jag säga att morgondagen ska bli galet skön, den inkluderar nämligen en timmes massage, en massagetimme som jag fick i julklapp av lillebror. Så välförtjänt om jag får säga det själv.

Då ska jag ta och göra oss en kanna kaffe. Ha en fin vasaloppssöndag och ps, lämna bilen hemma idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar