10 mars 2011

Den lediga dagen

Vilken fin dag vi har haft. Vi började dagen med promenad längs kajen och saxviken. Maly var lycklig över att få jaga snöbollar och vi njöt av solskenet som dagen så fint började att skämma bort oss med.
Och så for vi runt och kollade läget på vitrinskåp i de få möbelaffärerna här i stan, det blev inget just nu. Pengarna måste sparas till annat viktigt i livet just nu.
Men vi handlade ändå lite viktigt idag, för det vankades bullbak!
84 bullar blev resultatet av eftermiddagens bakning.
Gick som vanligt över till grannen med två påsar som byttes mot varma kramar och leende, det är kul att göra den gamla damen glad med små medel.
Efter bullbak blev det tonfisksallad. Och så bestämde vi oss för att inte sätta igång tvn något, för det är otroligt mysigt att sätta på lite "Bruce Springsteen" och bara umgås.
(fan, i samma sekund jag skrev "inte sätta igång tvn" så slår mannen igång tvn i sovrummet.... romantiskt...)
Så vi tog fram det klassiska tornet och staplade och tävlade. Jag vann!
(och mitt hår är inte gult, det är mobilkameran som gör det gult)
Jag avslutade kvällen med att rensa ur två lådor som mamma kört hit fulla med gamla skolböcker, lite foton och så skolkataloger bla. Ja det var även en hel del brev från Majsan som jag fått, och kärleksbrev som jag skrivit och även som jag fått.
Det kändes som jag blev 12 igen.
Men nu är jag snart 24 och vuxen.  Går inte tiden otroligt fort? Det var ju nyss jag såg ut som på bilderna jag fann...
Men tiden är underbar, för jag älskar att bli äldre, att ha saker att se fram emot. Nångång ska även jag bli mamma, jag ska gifta mig och få köpa hus. Och bli pensionär. Var tid har verkligen sin charm.
Underbart, framtiden är min.

Njut av var dag vänner. och tack alla vänner som jag avnjutit tid tillsammans med i livet, och till er jag ska spendera mycket tid med. Livet är fantastiskt.
Även om våren mer än gärna får röja undan snön nu.

2 kommentarer:

  1. Haha va stod det i breven???haha gu va kul!! Trevlig helg på er

    SvaraRadera
  2. Låter inte alls dumt, de tycker jag vi ska försöka styra upp! :) Bra idé!
    Vi kan väl kolla lite på de o höra med fler oxå?
    Kram sålänge!

    SvaraRadera