19 mars 2011

Nästan ledig.

Åh vilken härlig dag vi har haft idag.
Jag har jobbat 9,45-15,15 idag på ur&penn, men det har varit lugnt med folk på stan.
Och när jag kom hem så möts jag av en oboy med minttu. Då blev det så himla trevlig eftermiddag.
Och här sitter vi nu,
I ett varmt uterum, jag, Andreas och Hållbus.
Värmeljusen och spotlightsen lyser och vi börjar bli varma i kläderna.


Igår var jag hos min kära mormors moster och installerade en spis. placerade min guldklimp i soffan framför "hem till gården" så länge. Hon är det finaste jag har, Världens vackraste människa, på alla plan. Hon gör mig lycklig. Hon är 93 och så ovärderlig. Hon mår bra för sin ålder och hon vet vad som pågår omkring henne. Den här fina kvinnan kan jag skriva en bok om. Om jag någon gång skulle kunna få skrivkonstens lärdom så ska jag tillägna en bok till henne. Hon läser deckare efter deckare och hänger med i sporten.
Hon är den jag älskar mest.

Vilken känslosam text det blev, men hon betyder verkligen allt för oss i familjen. Jag skrev en uppsats om henne när jag var yngre, den hette "min hjältinna". Mer behöver ord inte förklara.

Jag säger skål och höjer mitt glas. För nog är det bra skönt att slappna av med trevligt sällskap efter en så här fin dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar