7 januari 2011

Jag kan inte låta bli.

Har ni läst eller hört om fåglar som plötsligt faller ner från himlen?
Alltså det måste vara det sjukaste jag hört om, och tamigtusan det roligaste.
Hur reagerade folk omkring när det bara regnade fåglar, vad tänker man? Jag bara skrattar för nog är det komiskt ändå. Jag blir fascinerad av dessa mysterier, som om det vore något utomjordigt som slagit till eller att en liga liksom ligger bakom detta.

"Vi har ingen aning om hur det här kan ha hänt. Duvorna föll först en och en, sedan kom de i grupp om 10 och 20 stycken. "

Kan ni läsa detta utan att skratta? Hur sjukt måste in det ha varit, säkert lite traumatiskt och självklart tragiskt, jag tycker inte det är roligt att fåglarna dött. Men situationen är ju så overkligt rolig.

Läs om de 8000 duvorna som nu senast föll från skyn i Italien

Jag undrar, hur vet de att det är 8000 duvor? Har någon räknat? Jag förstår att det är ca. Men hur vet man att det är ca 8000 och inte 7000?


Stackars duvor.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar