7 januari 2011

Here she goes again...?

Så kommer då det här tjaten om träning, diet och välbefinnande igen.
Vi började i måndags med lchf och jag kan ju bara berätta för er hur bra man mår genom att utesluta kolhydraterna ur kosten, det är inga som helst konstigheter och inte alls svårt.
Det som däremot är en kamp är jag att stå emot sina laster och svagheter. Jag har upptäckt hur dålig jag är, hur dålig karaktär jag faktiskt har. Att stå emot den där snickersen på jobbet är så svårt att jag måste ringa Andreas för att få peppning, jag får dricka liter med vatten och verkligen hålla mig sysselsatt för att inte falla dit...igen..
Men jag lovar, tar man sig igenom en vecka utan sötsaker så går det galant. suger försvinner och man känner sig så mycket fräschare.
Nästa vecka ska vi även börja besöka gymmet igen, och det kommer bli pricken över i:et, att få röra på sig och känna svetten rinna.
Och vad glad man blir, självförtroendet kommer sakta tillbaka när svetten börjar rinna och jag mår bra.Varför är det bara så svårt att börja med saker och ting??

Men som sagt så är vi igång nu, så jag undrar om någon är intresserad av att få lite tips om mat vi äter eller kanske något annat?

Trevlig helg mina vänner!

2 kommentarer:

  1. hejsan tjejen!

    hur går det med räknarna?
    på blogspot minns jag att jag tyckte det var enklare att få in de än på blogg.se? men fråga på du! jag försöker ju svara så gott jag kan iaf..

    jaaaag vill ha massa tips på sån nyttig mat, kan noll om allt och vill gärna lära mig :)
    kramar!

    SvaraRadera
  2. Kämpa på Emelie..Kan jag så kan du!!!!Jag har världens sämsta karaktär så fort det vankas fikabröd.(det vet båda du o min bror) men nu kan jag klara mig utan det. mår sååå mkt bättre utan kolhydrater. Mattips e alltid välkomna..
    Kram på dig <3

    SvaraRadera