1 september 2010

Bekänning.

Det har idag visats sig att Fröken Björck är sockerberoende.
Detta efter att jag i ren panik slängt ner ett brago-choklad paket i kundkorgen på lill-ica.
Jag riktigt kände hur det stod en Anna Skipper på ena axeln och på andra mina smaklökar. Det var en jämn kamp, men smaklökarna spöade skiten ur Skipper..
fy fan vilken ångest jag hade efter brago-kexen, sån ångest att jag genast slängde resterande kakor och hörde hur Skipper skällde på mig. Smaklökarna skrattade henne rakt i fejset och jag stod mitt emellan med min ångest.

Så jag tror jag kan skriva att det är ren och skär fakta att jag är sockerberoende.

Sen är jag sån ängel att jag ringde min sambo och genast berättade detta. började samtalet med förlåt.. som om han var min äkta Skipper. Det är han inte, för han frågade genast om jag lämnat några till honom. Men jag snoppade av honom ( ni vet typ avslutar en mening mitt i...? eller ?) och sa att jag slängt dom i min tjockisångestattack. Han skrattade.

Men nu är jag ändå mer pepp att börja träna.
Det blir gruppträningar på Ifk Mora med min Margit tre ggr i veckan, för nu har vi bestämt oss för tre pass vi ska köra i veckan.
Pepp,pepp,pepp. Nu ska brago-kexen ut.

FrokenB. en sockerpulla

6 kommentarer:

  1. Tack så jätte mycket, va glad jag blev över din kommentar =) Och jag förstår precis hur du menar med sockersuget.. de är nått som bara finns där liksom, som man försöker stå emot. men ibland måste man få unna sig ;) Kram C

    SvaraRadera
  2. måste säga att jag gillar din blogg =).
    känner igen mig i denna jakt på att nå drömvikten.
    jobbar på att gå ner mina hemska sambokilo (7kg)

    ha det great!

    Anja

    SvaraRadera
  3. Hahahhaah va rolig du är MLI!
    Kom igen nu, hösten 2010 är förändringarnas höst ;) Du grejjar det!!!

    PUSSSS

    SvaraRadera
  4. haha men snuttan! :D

    SvaraRadera
  5. blev de inge morahälsan med oss? :)

    SvaraRadera
  6. Sockerpullor dom bästa är / El defektoido on the cämping o du gruppträning SKITBRA O KUL !

    SvaraRadera