2 september 2010

Nyklippt, mätt och glad!


Fröken Björck är nyklippt, luggad och helnöjd!
Känns urbra att äntligen ha kort hår och så lugg då, som jag för en gångs skull INTE klippt själv.
Har äntligen insett efter tidigare lugg-klippnings-incidenter att jag borde leja bort just den delen.
Så tack bästa Salong Eko och Hanna för en grym klippning. Ses någon dag när jag sparat till en färgning!
Det är otroligt hur bra man mår när man är snygg. Nu ska det bara brännas bort ett par kilon så ska ni se någon som kommer må så bra som man ska må! och när man mår så, sådär grymt bra, jaa. tänk då på- att det är SÅ man ska må när man mår som sämst.
Det var en klok man som sa det- svärfar " Biffen".

Kom hem efter en dag på bowlingjobbet och började städa, först plocka bort att skräp (kläder,verktyg och riktigt skräp) som låg överallt. Och två timmar senare var det dags för slutfinishen- dammsugning och golvtork. Nu mår jag verkligen så bra!

Det blev en sen middag, åt kl 22.
Jag kan inte riktigt det där med att slappna av innan allt är rent och fint!
Det blev en lätt middag bestående av avocado, gravad lax, färsk sparris och så en klick pepparrotsvisp. Lätt och Gott!



Måste få visa hur vacker min gungstol är som jag fick av min fantastiske sambo i 23års-present.
Mammas gos Ozzy ligger och njuter...


Bara tänk bort skjutpartierna som snart står i uterummet och kläderna på sidan om.
Vad tycker ni, ska jag måla om gungstolen till vit? eller ska den vara charmigt svart och använd i skarvarna?
Är kanske vitt inte längre på tapeten så att säga..

Imorn är det äntligen dags för åttonde och sista arbetsdagen denna period. Ser fram emot det klyschiga Fredagsmyset tillsammans i gott sällskap.

På Lördag drar jag till Leksand för att möta upp med 140 andra som också gått ur Hotell-och restaurangprogrammet under de 20 år som vår fina skola (gästis) funnits.
Det ser jag fram emot. Synd bara att mina närmsta gamla klasskompisar sviker och inte kommer..

FrokenB. Glad för luggning.

3 kommentarer:

  1. jävlar så snygg du är bruden =)

    SvaraRadera
  2. Tack Frida! Vad glad du gör mig !!

    SvaraRadera
  3. SNYGGING! Vad fint det blev :) (fast du är ju alltid fin..) Saknar dig så! Läser din blogg varje dag och ser sjukt mycket fram emot tjejfesten den åttonde!! :D När senast måste det sättas in pengar? Är det ok den 15 sep? Och gungstolen tror jag skulle bli skitsnygg vit.. men jag vetitusan om den inte passar bättre svart och härligt nött? EMPA!! <3

    SvaraRadera