1 september 2010

Valrädsla

Jag har hamnat i en såkallad valrädsla (helt egenpåhittad rädsla)Jag har inte en susning om vad jag ska rösta på. Jag vill verkligen rösta, för det känns faktiskt priviligerat att få rösta till Sveriges framtid. Men jag har varken haft tid eller något speciellt intresse att sätta mig in i valdebatten. Vad händer, med gynnar mig mest? ska jag tänka på mig själv i detta läge, eller ska jag tänka framåt?

Ni som kan lite om politik får hemskt gärna dra en visa om vad ni tycker och tänker kring 19 september.

Jag har även en annan konstig rädsla.. Jag är rädd för sverigedemokraterna..
Hade att göra med dom en väldigt kort stund via en konferens, och även om denna man jag endast träffade var väldigt trevlig och en sån äldre herre med käpp så skrämde han mig så att det än sitter i.. ett halvår senare.
Det var nog just den vetskapen om rasism som sverigedemokraterna utstrålar. Vad vet jag.

Sen har jag pratat med en socialdemokrat också, som är aktiv i politiken i sitt parti.
Henne blev jag också lite rädd för.
Jag är nog lite rädd för dom på samma sätt som jag är för vissa religösa grupper, på något sätt är jag rädd för att bli påverkad och "hjärntvättad".

Ja som sagt, vad vet man?

Men vet ni mer än mig så är ni mer än välkomna att tipsa om bra sidor att läsa sig till ett bra val i september.

FrokenB. i valet och kvalet?

2 kommentarer:

  1. Hej tremänning!

    Hoppas att allt är bra med dig!
    Vilken fin blogg du har!
    Mitt tips är att du går in på valpejl.se och gör kompassentesten på den sidan!

    Kram från Anna Håkansson

    SvaraRadera
  2. Ja du.,. Jag tänker då inte rösta på de röd-gröna. Dom vill höja alla jäkla skatter som finns. och det som jag är mest intresserad av är ju att få mer pengar över i slutändan. Det får bli alliansen!
    Jag har också gjort flera valtest på nätet & förvånande (?) blev jag SD varje gång..!! Fick efter det lov att gå in på deras hemsida & läsa om alla deras åsikter & kolla in deras budget. Inte så illa pinkat faktiskt...
    Kramis!

    SvaraRadera