29 maj 2010

Varför?

Växer mina naglar på högra handen fortare?

Och när jag sökte på en person på facebook skrev jag in ett namn så kom det upp " menade du****** ******?" Det gjorde jag ju.. så jag klickade på namnet. Och så kom det fortfarande inte upp någon. Det var väl bra onödigt att tipsa om en person som inte fanns på sökningen.


Och Varför är världen så liten?

Jag vet inte om jag berättade om min goda gärning jag gjorde på jobbet för några veckor sen,det gjorde jag nog aldrig..

Hur som helst. Hittade ett smycke här som låg i lådan "bara att ta" eftersom dessa varit till polisen och vänt och fortfarande inte hittat hem. Så jag fick mig en klocka till mig själv och en till sambon. Det var inte det jag skulle säga heller..

Jag hittade ett ID smycke, där det stod personnummer,namn och Ludvika,Sweden.
Kände att jag inte kunde släppa det så jag sökte runt på nätet och hittade en sida där man sökte på personnumret. Hittade inte via eniro eller hitta..

Det visade sig att hon nu bor i Mora och har varit gift många år och inte sett detta smycke på mycket lång tid. Det var ett mysterie hur det kommit hit alltså.
Hon blev jag när jag ringde!

Och till poängen varför världen är så liten.
Mamma letade efter en vit lång skänk,och sökte på blocket (för första gången) och hittade ett- i mora som hon gillade. och köpte!

....av kvinnan jag ringt nån dag tidigare om smycket!

Så var det!



FrokenB.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar