29 maj 2010

Hur gör man?


Hur gör man egentligen?
Det är klart vi pratat om förlovning,men det kommer när det kommer.
Jag (och även Andreas) har alltid tyckt att det är lite fjortis-varning när man förlovas efter knappt ett år.
Men samtidigt så förstår jag lite nu..Det känns ju bara SÅ rätt, 100% är det. "the real thing".

Men vi vill inte göra det bara för att göra det heller. Det blir så småningom.

Det var inte oss jag skulle berätta om,
utan jag är mer nyfiken på hur man gör. Ska man fria när man förlovar sig?
Ja sen gammalt är det väl att man är FÖR lovad någon, och sen ska gifta sig inom ett år.
Men som många också gjort är ju "bara" att förlova sig och så ha det så i många år.

Vad är rätt?
Vad tycker ni?
Hur gjorde ni,hur gjorde andra?

Jag är så nyfiken på vad man har att vänta <3

Kram på er.

FrokenB.

3 kommentarer:

  1. jag och Hans förlovade oss när vi nästan varit tillsammans i 3 år. vi började prata om det och så småningom började vi kolla på ringar på nätet. när vi beställde dom hade vi dom hemma tils vi skulle till sundsvall en helg, hans företag hade julfest och vi hade bokat hotellrum så vi bestämmde oss för att förlova oss då :D vi hade bokat resturang kvällen vi förlovade oss och när vi gick dit började världens största snöflingor falla, romantiskt eller hur :P

    vi gifte oss inte innom ett år, vi har inte ens pratat om att gifta oss.

    jag tycker inte man behöver fria för att förlova sig, en förlovning ska man komma fram till tillsammans. men när det gäller giftemål tycker jag killen ska fria, de ska ju vara en överaskning :D

    puss o kram

    SvaraRadera
  2. Jag och Elvis träffades 15 juni -91 började prata förlovning efter ca.3 månader...men vi tyckte väl att det var lite tidigt,så vi väntade till 14 Februari 1992. Alla hjärtans dag, men det fanns knappt då.Vi hade beställt ringar och åkte ut på en härlig månskenstur med skotern och förlovde oss när vi kom hem.
    Efter 10 år och 2 barn gifte vi oss 30/7-2001,vi ville ha ett stort bröllop och vi hade inte råd med det därför väntade vi så länge. Sen önskade vi oss bröllopet...gästerna fick inbjudan där vi sa att vi redan hade skåpen fulla av skålar och annat och önskade bara att de skulle komma och gärna bidra med en slant till festen.
    Det blev en helt underbar dag! Kyrka,lövad bil och 86 gäster på festen,dans och en hel massa skratt. Den bästa dagen i vårt liv..hittills.

    Jag tycker att man ska göra som man själv vill, det ni mår bra av och önskar.
    Var på ett underbart fint Bröllop när min syster gifte sig, vi var bara 8 personer.
    De förlovade sig kvällen innan bröllopet på en klippa vid havet. Bröllopet var också utomhus vid havet.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att man ska göra precis som man känner för själva. :) Vår förlovning på Fiji var verkligen helt magiskt och perfekt på alla sätt och vis och det är en dag som vi alltid kommer att minnas! :)

    Vi har såklart tänkt att gifta oss och har i stora drag planer på hur vi vill ha vårat bröllop, dock kommer det inte bli inom ett år från förlovningsdagen. Viktigast är att göra som man själv känner är det bästa! :)

    Kramar

    SvaraRadera