15 maj 2010

solsken=alkissäsong.

Nu kryper dom fram.. inte bara tussilagon,utan även parkbänkarna på stan! och så även alkisarna..
Nu har jag faktiskt inte sett en alkis på länge.
Jag syftar mest på alkistanten som bor på campingen,och är in här minst en gång om dagen och tar en "stor stark". Hon har en gubbe också ska ni veta.. Men han är mest sur och inte med på de dagliga ölbesöken.
De kom in och skällde på mig igår,eftersom vi tydligen sagt att restaurangen var öppen (restaurangen som nu kommer vara öppen varje kväll,iomed att bowlingen öppnar.)
Det som är så konstigt är att ALLA vet vilket datum bowlingen öppnar,och alltså så även restaurangen. Men gubben står och hävdar att vi skickat dit dom och att vi sagt att de har öppet till 22.
hmm.. Det kan jag sätta min högra hand på att vi inte sagt.
Meeen,det får jag ju inte säga till gästerna(även om de är alkisar(ja,halvalkisar iaf)) Så jag får beklaga vårt misstag(som vi aldrig begått)
och de kräver kompensation.. blabla.

Baksidan av serviceyrket" Hur mycket rätt du än har så har du ändå fel om gästen hävdar det"
Jääävligt irri ska ni veta,ni som slipper slicka röv varje dag!

Nu ser jag fram emot tjejfesten som tusan. Kommer så himla härliga tjejer på fest,ska bli så roligt. För alla känner inte varandra. en liten fylla senare så är alla bästisar :)

FrokenB.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar