14 maj 2010

Pinsamt

Det är ju så att jag tycker att har man barn så är man inte ute på krogen värst ofta.
Det känns väldigt oansvarigt och ibland patetiskt.

Jag känner en morsa,med två barn i åldrarna ca 5 och ca 7år. hon och hennes kille (båda är ca 30år) är ofta ute. Det står i facebookstatusen var och varannan helg att det ska supas,och ut på krogen.
Fan jag blir så less. saken är väl den att jag är lite släkt med dessa personer och skäms!
Tänk att de inte kunde leka av sig innan de fick barn.
Tänk att barnen nu får växa upp hos farmor och farfar på helgerna medan föräldrarna är ute på fest, pinsamt! Tänk att barnens minnen av sina föräldrar är att söndagar bestod av bakismat,av att föräldrarna slocknade på eftermiddagen och sov,så att de fick leka själva.

Jag förstår verkligen inte vad nöjet är att gå ut när man har två fina barn hemma som hela tiden samlar minnen av sina liv som barn. Vill de att ungarna ska komma ihåg att de spenderade mesta helgerna utan sin mamma och pappa för att de skulle ha kul,utan barnen. ??

Fan,skaffar man barn ger man väl sig in i ett annat stadie av livet?
Jag säger inte att man inte ska lämna barnen nån helg för att själva umgås med vänner och ha kul. Men det blir en annan sak då det händer alltför ofta.
Jag tänker bara på barnen som inte får den barndomen de förtjänar.

Sen har nog jag haft mycket tur som har världens bästa föräldrar som gjort så mycket med mig och min bror, det var husvagnssemestrar på somrarna. små dagsutflykter på helgerna med fika och kolla in sevärdheter i närområdet. Det är jag så tacksam för!
Vi har gjort så mycket tillsammans med familjen,jag har fått många fina minnen!
Tack Mamma,Tack Pappa.

Det är nog därför jag blir så förbannad när jag ser hur dessa barn går miste om detta.

Vad säger ni? är jag ute och cyklar?
Jag kanske inte ens får uttala mig när jag inte själv har barn, det brukar ju låta så.

FrokenB.utan barn

2 kommentarer:

  1. AnneChristine Pettersson15 maj 2010 kl. 10:15

    Du är inte alls ute och cyklar.
    Tacka dina föräldrar, uppskattning i efterskott känns jättebra. Det är ju inte säkert att de läser din blogg.:)

    SvaraRadera
  2. Du har så rätt. Party-prisse-päron är pinsamma, big time.

    SvaraRadera