5 november 2009

Lite omogen smutskastning/skitsnack

Det är ju ändå det som är lite roligt att läsa eller hur?

Satt och konverserade en eftermiddag på ett kafé med två otroligt goa tjejer,varpå ena tjejens ex gått och hookat upp med en 16åring. vi är alltså 22 år..
Nu kanske ni tänker att jag bara ska vara tyst eftersom jag har en åtta år äldre underbar sambo. Meeen nej jag är inte tyst för det är ju intressant ämne.
tjej ung-kille äldre.
Det är helt okej när man är på samma mognadsnivå,men jag betvivlar ändå detta när en är 16 och den andra 22. killen har kommit långt i sin karriär och är uppe i husköpartagen. tjejen går inte ens sista året på gymnasiet! jag bara undrar vad man då har gemensamt med varandra.

Hon kan ju inte känna sig delaktig i hans liv så väldans mycket,hon kan ju knappast ta lån och vara med och köpa hus!
Sen har vi ju även det sociala, en öl på krogen? Nej,det skulle aldrig gå..
Det är ju till och med olagligt att sitta hemma med ett glas rött(tror inte ens man gillade vin när man var 16...)
Det måste vara så tråkigt att inte kunna gå ut tillsammans och röja och ha kul( ja,man kan gå ut nykter..hmm,men hon kommer ju inte ens in!! .. )

Sen måste jag tillägga att tjejen/exet till denna kille som jag och A hade dejt med även är en toppentjej som lätt skulle kunna ödelägga lillflickans kärleksliv på två sekunder,ja hon skulle alltså kunna få vilken fin kille som helst.

Var vill jag då komma med denna konversation med mig själv?
Tjaa,mest ingenstans.. Detta har jag mest skrivit så att mina dejter den eftermiddagen ska få sig ett gott skratt.

Jag bara väntar på att möta henne på st.mikael,eftersom jag jobbar där nu...
hon är så liten.. men så stooor ändå..

Sen är det ju lite roligt också,för lillflickan har samma namn som hans ex.. och lillflickan var blond först men nu är hon brunett! som exet...
intressant.

Men till lillflickans försvar ändå,det måste vara svårt att leva upp till en så fin tjej som exet ändå är.så kämpa på.. tills du hittar någon i den egen mognadsgrad..

En idag lite omogen FrokenB.

4 kommentarer:

  1. Haha vännen du är för rolig;)

    SvaraRadera
  2. vill påstå att kärleken är blind

    SvaraRadera
  3. Håller med, kärleken är blind! Om jag går till mig själv så var jag då minst lika mogen vid 16 som idag 8 år senare. Gällande den sociala biten så är väl det en bagatell om man verkligen älskar varandra. Dessutom är det trevligare med hemmafester än att gå på krogen :) Ingen vits med att sitta och skriva skit om en yngre tjej. Som du själv nästan sagt vem är det då som är barnrumpan?

    SvaraRadera
  4. Se upp. Inte bra att skriva så om du jobbar på elevens skola.

    SvaraRadera