19 november 2009

Trött Torsdag.

Idag blev det dubbla jobbpass. först skolan och så receptionen på parken.
Är ju toppen att man ändå får hoppa in och jobba. men idag har jag varit så trött,och även igår. så imorn ser jag så fram emot en lång sovmorgon.. tills jag ska till Veronica som ville öva på sminkning,absolut!

På Lördag blir det e helkväll på sold, det ska bli roligt! ska hjälpa min M imorn med förberedelser.


Ni vet,man är trött och blir irriterad på det minsta lilla och även att fundera på hur folk tänker!
Jag tror jag insett nu att jag har en förkärlek till kritisering,och särskilt av folk jag inte känner.. men borde man inte kunna döma mycket av vad de skriver i sina bloggar.. vad man väljer att säga och inte säga säger ju mycket om en själv.'

Så därför följer här en liten tråktorsdagskritisering.

tjej-21,utan jobb,pengar och självförtroende. tragiskt,men faktiskt en vardag för alltför många.
Men det är ändå där jag vill flika in lite. Vill man inte bara dra en bitch-slap över en trött och omovtiverad nuna och bara skicka in en självförtroendegud? För hur mycket jag än blir less och irriterad på dessa som bara"tar en cigg,håller mig som faaaan för att inte dricka och går på socialbidrag" så vill jag ändå hjälpa till, jag vill motivera dom till att skaffa nya vänner,gå en kurs,ta en promenad,ta en dusch! bryt gamla vanor och gå vidare.

Det är så mycket som sitter på insidan,men för att bli attraktiv för arbetsgivare och även för folk i allmänhet(för genom konakter kommer man långt)så måste man ändå snygga till sig lite,klipp sig,klä sig ordentligt. helt och rent- det är väl något som aldrig går ur tiden ändå.

en annan sak jag undrar- hur har de råd med alla cigg de röker hela tiden?? "vaknade av ett sms-morgoncigg? och en morgoncigg säger jag inte nej till, sen for vi till***** och tog en cigg med honom och var sociala... " och så fortsätter det.. jag bara undrar hur man ska ha råd att finansiera detta missbruk som de påbörjar eller är mitt inne i?

Konstigt. men vi är alla olika.

Och en av dessa skrev i ett inlägg att ett räkning från kronofogden damp ner i brevlådan en dag.. alltså som om det hände varje dag. Hur kan man bara låta sånt vara?!
ja jo så hon fick ju lov att betala den skrev hon. Ja det är väl klart,snorunge!!
Är ens namn en gång inne i kronofogdens system så kommer man inte bara därifrån.

Inget lån på ett par år. grattis.
folk tänker inte på konsekvenser! jag skulle aldrig nånsin ta ett sms-lån för att köpa mig något som jag för stunden är sugen på.idioti är vad det är! spara tills ni kan betala kontant om det såklart inte handlar om bilar,hus eller annat stort.

dags för middag tycker jag.
säg till om ni inte håller med på vad jag skriver. för ibland kan jag även tänka en sak och skriva den andra.jag besitter säkerligen en liten bokstavskombination även jag..

FrokenB

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar