25 januari 2012

Löningsdag

Idag är en bra dag, men morgondagen kan bli lite bättre. Då kommer min fina lilla guddotter Signe på besök med sin mamma(kusin) pappa och lillebror Anton. Jag ska bjussa på middag och det ska bli riktig Torsdagsmiddag, soppa och pannkakor! Men eftersom min man och jag inte äter pannkaka så ska jag göra en riktigt matig soppa och det blir fisksoppa a´la Katrin.
På tal om Katrin så fick jag ju lov att köpa hennes bok idag.

 Den inspirerar VERKLIGEN måste jag säga. Hon är ju så jäkla rakt på sak och elak, och det biter på mig. Hon kallar oss läsare för fetton och andra förolämpningar för att få oss på banan. Kanon. Jag kan förstå att folk reagerar på hennes sätt att skriva, för hon skriver precis som hon gör på bloggen. Men jag tycker att det gör boken levande och man tar lättare till sig när hon använder sitt "bloggspråk".

Alltså, köp den!!

Idag är jag och maly  bara hemma och har det bra, eldar i kaminen, lyssnar på Christer i p3 och ska snart dricka kaffe. Andreas slutar kl. 3 och tills dess tänkte jag ha kissat maly och sen hämta upp honom på jobbet, som en surprise. Älskar de där små löjliga överraskningarna som man kan göra varje dag. Säga att middagen inte alls är klar,att du inte ens vet vad du ska laga och sen när han kliver innanför dörren så är maten på bordet och hans irritation från tidigare är som bortblåst och leendet går från öra till öra.
Jag gillar att luras lite med honom, att retas för att sen brista ut i skratt tillsammans. Att ha någon att skratta med borde vara allas rättighet, det är skratt som förlänger livet. och LCHF ;-)


Jag var förresten på Åhléns idag, och det var halva reapriset.... typiskt när man fått den efterlängtade decemberlönen som var bra. Så jag kunde inte hålla tassarna ifrån alla söta små barn-och bebiskläder till Signe och Anton. Jag ser framemot att göra gofisarna glada imorn!
Typ såhär glad hoppas jag Signe blir.....


Nu går jag ut och rastar min godaste gofis Maly.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar