4 augusti 2011

Just one of those days

Idag har jag nog läst närmare 150 sidor i Patrik Sjöbergs bok" Det du inte såg".
Den är helt klart läsvärd, trodde verkligen inte att jag skulle tycka det var intressant att läsa om friidrott men den gör mig bara mer intresserad och jag vill veta mer. Det var en hel del festande som jag verkligen inte trodde hörde till. Men det är otroligt intressant att höra om vad som egentligen skedde bakom fasaden av de glada friidrottarnas ansikten, svarta pengar, kokain, och om hur förbunden har fuskat och slarvat.
Den är väl värd att läsa hur som helst!

Började min dag med att hänga i soffan i pyjamas länge, tills det dundrade till från ovan. Då jäklar blev det fart på mig, på med smink och på med kläderna som låg närmast och så in i bilen. Det hela gick på en tio minuter och vips var jag på åhléns och kramade på min gosipuff :-)

Så efter ett par timmar på stan med kusin Jennie, Signe och Anita så var jag svettig, äcklig och bara ville vara ensam. Då slog jag upp boken och läste en timme tills Margit ringde efter besök.

Nu är klockan 22.30 och vi har ätit en sen middag. Jag ska lägga mig och läsa klart boken nu så att jag får börja på "hundraåringen" imorgon!
Jo, jag har införskaffat ca tio böcker idag på Åhléns.. billigt billigt blev det. Tyckte att köpstoppet får gälla onödiga saker. böcker är ju faktiskt allmänbildande och räknas väl därför till "studie"material.......

Godnatt.

5 kommentarer:

  1. Söt blogg du har :-)
    Skulle bli superglad om just du kolla in i min internetshop.

    www.Gniztra.com

    Finns fake piercings,smycken,smink ja allt en tjej behöver:-)
    Puss

    SvaraRadera
  2. Söt blogg du har :-)
    Skulle bli superglad om just du kolla in i min internetshop.

    www.Gniztra.com

    Finns fake piercings,smycken,smink ja allt en tjej behöver:-)
    Puss

    SvaraRadera
  3. Jag lyckades aldrig fastna för hundraåringen av någon anledning, läste bara drygt halva innan jag tröttnade. Kanske inte var rätt läge bara:)

    Tack för tipset angående såsen, det låter jättegott!

    SvaraRadera
  4. Åh, tack! Vad kul att höra, det är precis så jag vill att min blogg ska vara! :).

    Jag känner ju igen dig ser jag nu, såg inte att du var Moratjej sist jag tittade in! Vad kul :)

    SvaraRadera