21 april 2011

Uteplatsen

 Goddag Torsdag. och självaste skärtorsdagen.
Hur var det nu igen, det var nu som Jesus korsfäst och sedan på "den tredje dagen" uppstår. Tänk nu på att det är därför vi firar påsk, kommer påskäggen ifrån jesus tid? Jag menar, han fick ju gåvor.. de måste ju ha legat i påskäggsliknande urnor?
Bara en tanke.


Började påskhelgen med en liten springtur (och jag skriver liten för springturen än så länge består av en ca 3 km lång slinga. och efter att ha sett flera som är ute o springer milen lite titt som tätt så får jag väl vara ärlig och erkänna att min springtur bara är 3 km.)
Nu har jag satt mig på nya uteplatsen för att dricka en kopp kaffe och sola lite innan jobbet börjar.
Maly trivs här hon också.


Eftersom jag sitter ute i solen nu så speglas jag i datan (haha, daaaatan, visst sa vi så förr?)
och så undrar jag.. är det bara blondinbella som passar i denna frilla?

Här försökte jag verkligen ta en bild men jag liknar ingenting av det jag själv ser på skärmen. Jävla webcam.
Så jag skiter i det, men ni vet när man bara helt nonchalant drar bak luggen och så ser det sådär naturligt snyggt ut. Men jag tror verkligen det bara är bella som kan lyckas med det.. också.
Jag imponeras av den tjejen, hon är minst 3 år yngre än mig och har lyckats med saker som jag aldrig skulle lyckas med.
Ja, så klart, hade jag haft hennes glöd och vilja hade jag också gjort det men jag har inte det intresset.
Hur som helst, hon är en sån som jag hade velat känna eller varför inte vara släkt med..
Ni vet, man har ett par såna som man gärna hade varit släkt med.. hade gärna slängt in t.ex ett par kända namn i släktträdet.

Nu ska jag hänga tvätt och göra mig klar för jobbet, där jag förövrigt kommer att hänga heeeela påskhelgen. om jag längtar... om jag gör? låter den frågan vara obesvarad.

Glad påsk och tänk nu på heeeesuses och hans ägg...

1 kommentar:

  1. Hej hopp! Vilken tur att du håller ställningarna när vi tar påsklov...

    För övrigt tycker jag att det är så kul att du skriver så mycket nu.
    Alltid spännande att kolla vad som går runt i huvudet på dig just nu...
    när jag inte träffar dig så ofta.
    Kram Madde

    SvaraRadera