21 april 2011

obehagliga samtal.

Har många gånger fått frågan när jag arbetat i reception "hur är läget i Mora då" eller " och hur har ni det?"
eller "allt bra här då?"
Jaa.. vad svarar man? är frågan egentligen" Och hur ser det ut på campingen just nu, väder, mycket folk?"
eller undrar dom på riktigt hur jag mår. För vissa ställer frågan som att det är till mig.
Och jag lovar, HUR jag än svarar så får de en sne mun och hade nog väntat sig det andra svaret. Men jag har aldrig lyckats klura ut vad frågan egentligen betyder som de ställer.
Svarar olika varje gång också. Men nu har jag börjat dra med båda svaren i en mening.
Typ. " Jo tack det är bara bra med mig.... och campingen är i full gång" tex.
Men när jag har sagt det där "....bra med mig....." så blir de nästan lite häpna över att de ställt en personlig fråga, för de vet de egentligen inte själva. Men jag menar ställer man frågan så puckat så måste jag ju svara som frågan låter.

Ni förstår va?

I-landsproblemen haglar.

1 kommentar:

  1. sv: Ja det känns jätte skönt nu när en av oss har körkort! speciellt nu när vi har barn, annars gick det väl ann men nu är det ju mer behövligt :)
    Kram!

    SvaraRadera