14 januari 2011

Trafikvett

Jag har märkt en sak.
Ni vet när man ska gå över en väg vid ett övergångsställe, det är mycket trafik och man känner att man lika väl kan vänta tills det blir lugnt så att jag slipper stoppa en bil bara för att jag ska över.
Jag brukar stå och se åt ett annat håll och stå ett par meter ifrån övergångsstället för att slippa stanna upp trafiken, för jag vet hur irriterande det kan vara att man MÅSTE stanna för dessa fotgängare som ofta bara vandrar rakt ut i vägen!

Nu till saken. De gånger då jag ändå råkar stanna en bil så backar jag lite och viftar fram bilen ändå, MEN det blir ju alltid denna lilla "fajt" om vem som släpper vem före, ungefär som att den som vinner är snällast och bäst.
Jag förlorar alltid, som om folk tycker synd om mig så blir jag den som får ge mig.

Det är lite samma sak när det har gällt konflikter, då är det alltid jag som viker ner mig för att få ett slut.
Jag är pinsamt konflikträdd ska jag erkänna.

Nu ska jag fortsätta njuta av min Fredagseld och lyssna på när Maly snarkar bredvid mig i soffan.
Det här är små saker som gör mig lycklig.
Att diskmaskinen låter, att elden sprakar, att min fina hund snarkar och mår bra, att ha en laptop att blogga ifrån. lyx och lycka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar