10 september 2010

Fredagsjobb

Tänk vad det är roligt att jobba helger.. kvällar osv när ens vänner är lediga. Det är så jag njuter när jag går till jobbet i samma tid som de slutar sina jobb för veckan.

Det rent ut sagt suger att jobba så.
Nej, det är dags att börja leva som jag vill och inte som jag måste. Söka jobb nummer ett. och med ett fast jobb så löser sig resten, helt otroligt.
Så vilka ska man då rösta på för att gynna min situation? Jag ska göra lite research om detta..

Som sagt- Fredag och jag jobbar kväll.. min sambo ska sitta hemma och ha det mys medan jag jobbar och ramlar in vid tolvslaget inatt.. för att somna och vakna på Lördag och inse att " ja, ikväll får jag inte heller gosa ner mig i soffan med mitt hjärta"
och ja, jag gnäller för att jag ska jobba. Jajjamen !

Tur då att jag gillar mitt jobb. Annars vore det mindre lyckat.

Nu väntar en ihopkokad linsgryta till lunch och en tablett med krom. mums.
livet leker, hör ni?

FrokenB.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar