6 september 2010

En fyra på Skogsbacken

Och så blev det Måndag igen. Och vad det är underbart att få vara ledig en Måndag! Man är så mycket mer effektiv när det är vardag. Uppstigning halv 9, Maly anländer och så även Mats.
Upp och plocka ur diskmaskin, slänga i en tvätt och hänga tvätt och så sätta på kaffe! Ut och gå med Maly och nu sitter jag här lite lagom svettig efter promenad och bara njuter, för nu ska jag dricka morgonkaffet och placera mig en stund framför det mest patetiska tv-program "days of our lives" och detta endast för att jag råkat börja följa deras schizofrena vardag...


Annars så börjar inglasningen av altanen ta form rejält, jag skulle vilja påstå att det är färdigt för inflyttning nu.
Men jag får ju sällan som jag vill (?) för vi( andreas) ska först måla en vägg vit och sen olja golvet som just nu är i fulaste furu. SEN kanske till helgen får vi äntligen ställa in våra nya möbler,göra fint och trivas.


Ungefär så här har altanen sett ut tidigare.


Här med lite färdig vägg och panel.

Har ännu inget bevis på nuläget. Men ska lösa det under dagen.

Två riktigt nöjda ägare av ett uterum i världsklass!


Jag måste säga det igen- det är så underbart att vara ledig en Måndag!

FrokenB.

1 kommentar:

  1. Ser ut å bli väldigt mysig den där altanen =)

    älskar och va ledig! måndag, torsdag eller söndag dagarna flyter lixom ihop efter ett tag ;D
    kraaam

    SvaraRadera