11 augusti 2010

-VASAN?!

nu igen..

Cykelvasan denna gång. om ni råkat läst min just uppdaterade status på facebook så borde ni förstå att jag är en aning irriterad. irriterad är nog fel ordval,men jag har tröttnat.
Det har alltid varit en mysig tillställning då den första helgen i mars varje år att sitta och titta på starten och bara mysa, men nu- nu är det bara för mycket!

som skrivet- Cykelvasan och så även(håll i hatten nu) stafettvasan,stavgångsvasan(detta har fanimig kvalificerat sig till ett separat inlägg) Vasatrampet. och säkerligen någon mer vasa som man kan utöva under sommaren..

Sen kommer det riktiga Vasaloppet, men först börjar veckan med Kortvasan, Tjejvasan, öppet spår*2,halvvasan, stafettvasan, skejtvasan och så vasaloppet.

Ni hör, det börjar ju urarta!


Jag undrar om det finns ett hemligt råd på vasaloppets hus som sitter och filar på olika sätt att ta sig från Sälen till Mora på.. Det måste finnas ett sånt, jag är säker. typ Rolf Hammar och fler inbitna VasaloppsNÖRDAR!


Sen har vi även en intressant kategori av "gamla" skidföräldrar, ni vet de som tvingat sina ungar att åka skidtävling efter skidtävling, som skjutsat i ur och skur och puttat iväg ungarna till start i Kalle-Anka loppet eller vad det heter.

Det är dessa föräldrarna som riktigt aldrig släpper vasaloppet (jag lovar de är medlemmar i IFK-mora hela livet och säkerligen har något att säga till om i detta råd som sitter i vasaloppets hus- källare..)

Dessa går året om runt med vasaloppsmärkta kläder, helst på vintern då de gamla vasaloppsjackorna tas fram ur garderoben.

Jag har letar efter en bild på en gammal jacka, men hittar tyvärr ingen. Men jag tror att ni vet vilken jag menar.

Hur som helst så är det på tiden att dessa byts ut mot något nytt och att vasaloppets högre chefer lugnar ner sig lite.


Jag kan dock inte sticka under mattan med att detta är bra reklam för Mora och bra för att vi ens ska ha jobb och ett liv i Mora. MEN med det sagt så är jag riktigt trött på allt som heter något med - Vasan.




FrokenB. som ser fram emot en lugn höst utan -vasor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar