23 mars 2010

och så var vi igång igen...

Dags för ännu en strikt GI-period! Gött, det är så skönt att slippa känna kolhydraternas attacker mot magen.
Så nu är det mycket sallad till middagen, kycklig, lax mm.
och ångkokta grönsaker blir det mycket av.

satsar på minus 10kg till juni. det borde väl funka fantastiskt?

Det verkligen kräksnöar idag också. helt otroligt att det inte är tömt på snö i himlen än.
På torsdag är det löning! och jag är såå nöjd över denna månads förtjänst. Det blir ett par laxar på sparkontot till österrike!
Ska tillochmed införskaffa en BH. . ni vill inte veta hur den ser ut som jag använder nu..och så ska jag dra mig ner på stan och köpa ett par byxor,eftersom jag varit så fattig att jag gått runt i trasiga byxor! Och så ska jag till frisören.
jag ska slå Charlotte en pling!

Ha en bra dag.

FrokenB.

2 kommentarer:

  1. Låter som livsstilsförändring på gång. vill bara hjälpa dig lite att nå dina mål, 0,5kg per vecka i viktnedgång är max... iallafall om man sedan ska kunna hålla vikten. Så satsa på det, ha det som mål, är rädd att du blir besviken annars och inte fullföljer - och det vill man ju inte :)
    Lycka till och ca 500kcal mindre än vad du annars äter per dag är tillräckligt för att säkert gå ner i vikt och ändå inte svälta sigsjälv och dra på sig massa onödig vätska som faktiskt mer liknar viktökning.
    Bra mat, många färger och magert kött och massa frisk luft eller gym besök ca 30min om dagen så är du snart där :) GOOD LUCK!

    SvaraRadera
  2. Kämpa på!
    Kommer gå galant med våran slimning :)
    Puss

    SvaraRadera