25 februari 2010

Pengalös

A.k.a FATTIG.

Men det är ju för att jag inte jobbade värst mycket denna löneperiod. Bättre blir det då den 25 Mars! Då ska det nog till och med läggas undan lite till en framtida resa,eller till en tapetsering,eller till ett vitrinskåp,eller varför inte en ny fondvägg i vardagsrummet? Mycket att fundera på.
Har iallafall betalat alla räkningar ( alla två.. ) och vet nu min budget för den kommande månaden- billigt.

Tänk att det ska vara så svårt att jobba svart,vore ju faktiskt bra..

Men nu när jag skrivit sådär om att jobba svart så sitter väl försäkringskassan och googlar på just orden " jobba svart" och så ploppar min blogg upp och så blir man väl granskad. spännande..
Välkomna på kaffe,försäkringskassan. Lite cred kan ni faktiskt få för att ni blivit duktiga att leta upp fuskarna i landet.
Så man får väl vara försiktig så att man inte skriver att man hjälpte grannen att skotta el. liknande och fick sig en sockerkaka,då ska de väl ha fikabröd till kaffet också.. försäkringskassan alltså.


Nej,det vore ju bedrövligt om man tjänade pengar bakom ryggen på svenska staten. vilken rysare va.. Pengar på kontot kan man åka i finkan för. Har man för mycket,ja då är det något lurt!




Idag har jag maly hemma,vi har tagit en promenad runt området och handlat lite så nu sitter jag här och Maly ligger på golvet och snusar. ( Det är kul vilken dålig humor jag har ibland,nu fick jag en bild i huvudet på hur hunden ligger på golvet med en prilla under läppen och dosan i tassen... humor. )




Dags att äta dagens GI-lunch.
Ost och skinksallad,hemmagjord.
på tal om GI-mat så gjorde jag igår köttfärsbiffar med soltorkade tomater och fetaost. Det blev ju kalaslyckat! till det så åt vi ångkokta grönsaker och en ädelostsås.
jobbar på att få in min vän M på GI-banan och det går ju riktigt bra när man kockar ihop en sån lyckad måltid,hon älskade det! Och så är hon riktigt duktig och äter inga kolhydrater nu.

FrokenB.

1 kommentar: