10 februari 2010

Det vackraste jag vet.


Världens finaste människa.

Idag har jag varit hos min Mormors moster a.k.a "Momma" Ingrid 92år.
En enastående person.
Hon har funnits med sen jag föddes. Min mamma har bott tillsammans med henne mycket när hon växte upp,eftersom min mormor hade många barn att ta hand om. en lång historia.

Momma har alltid klarat sig ensam,hon har inga egna barn. Just nu bor hon i en lägenhet på stan. För ett år sedan fick vi henne att flytta från tuvan där hon bott sen -85. Eftersom att hon ramlade och hamnade på sjukhus så fick hon rullator och kunde inte längre bo kvar.

Hon är den mest ärliga människa som finns,det lovar jag. Inget lämnar hennes mun om det inte är från hjärtat.

Idag satt vi och försökte måla upp ett släktträd,eftersom jag vet så lite om hennes släkt.
Det slutade med att vi letade upp gamla brev som vi satt och kollade igenom och skrattade tillsammans.

Jag har haft en så fin dag med henne. Varje dag är guld värt när vi träffas, man vet aldrig hur länge man får ta del av sina nära.

Så tack momma för att du alltid finns för oss,alltid!

En tacksam FrokenB.

1 kommentar:

  1. Kärlek! Så underbart du beskriver henne:) Det är inte att tveka på att hon är en otroligt viktigt person i ditt liv. Och jag beundrar dig för att du är medveten om det och uppskattar det. Tänk om fler människor va så!!!
    Kram

    SvaraRadera