26 januari 2010

Att uppskatta sin smala kropp.

Jag läste precis Katrin Zytomierskas blogg,och hon skrev om hur hon nu känner sig tjock och fet och inte uppskattade hur hon såg ut när hon inte var gravid. ja ni får läsa själva.

Men då slog det mig att jag länge tänkt skriva något om det här med kroppsuppfattning.
Det är inte klokt vad ni utan valkar på sidorna ska uppskatta det!

Det är så otroligt jobbigt att stå i en provhytt och hela tiden dissa plagg just för dessa valkars skull. Det problemet har inte ni,och var glada för det. för jag vet inte hur många gånger jag förlorat tårar i provhytter.
och jag är dessutom inte ens (knappt) överviktig!
(OBS! Inte min mage. )
Jag känner mest att detta är beklagning över min egen kropp,men jag vill få er att förstå att det ÄR jobbigt att prova kläder runt er. När en utan valkar ska vara smakråd.. Vi ser helt olika ut och kan verkligen inte förstå varandra när det gäller det..


Usch! jag får sån klump i magen när jag tänker på alla dessa gånger i bikini o provhytt!
"men när du säger att du mår så dåligt över det,varför gör du inget åt det då?"
Jaa.. jag kämpar,och syndar.. och kämpar.. hur som helst,jag har alltid haft dom och alltid mått dåligt omkring mina vackra vänner,mina vackert smala vänner.

Ja,dåligt självförtroende? Ja,men till viss del. ibland struntar jag i det och försöker täcka över med iallafall två tajta linnen under.. för så är verkligheten. minst ett linne under ALLA tröjor,VARJE dag.

Jag ska iallafall vara väck dessa valkar innan sommaren,för jag vet att det går! Heja GI-period!


Och så när jag söker på Google så får jag fram den här bilden med bildtexten " Valkar lite här och där"
?!?! Va. vart?!
Håll käften! Ska vi byta??
En tjock FrokenB.

3 kommentarer:

  1. DU ÄR VACKER SMULAN MIN

    SvaraRadera
  2. ju mer än kvinna har ju mer finns det att älska;)

    och om man tänker att de finns de som ser värre ut än en sj så brukar de kännas bättre snäckan min;)

    SvaraRadera
  3. men du, du är ju jätte fin! det spelar ingen roll om en människa är smal för dem är inte nöjd ändå.. man är aldrig nöjd som människa hur mycket eller lite man än väger. & jag tycker du är super fin precis som du ÄR!

    SvaraRadera