9 januari 2013

Müslirostning

Efter år av hån mot min mamma som har nötter i allt och nu på sistone när har hon gjort egen müsli, ja då trodde jag det slagit runt och tyckte att det var ju bra onödigt...

Ja nu står jag här, har rostat andra laddningen müsli just. Andra den här veckan.. den är så jäkla god!!
Fick ett recept som mamma fått av kära annechristine, men det följde jag bara ungefär till måtten, ingredienserna har jag i precis vad som står förutom rågflingorna, där har jag istället fiberhavregryn. Som torkad frukt kör jag aprikos och tranbär och blåbär. Men den delen av receptet är ju oändlig.
Och en viktig grej jag gör är att verkligen VÄLrostar, ca 30 min tror jag. Man får smaka av när det börjar få färg.

Slänger upp en bild jag tagit på receptet också om någon är intresserad.

1 kommentar:

  1. Men mums! Och vad fint du har gjort på bloggen :) ses i morgon! Kram M

    SvaraRadera