29 november 2012

Denna sömnen

Vår lilla Freja har inga problem med att somna när det surrar och låter omkring henne. Igår på årsstämman sov hon som en stock och likaså när vi är och handlar eller när vattnet är på. Och vilken tur det är för man har hört om ungar som MÅSTE ha tyst omkring sig när de ska sova och det måste ju vara så svårt att få något gjort om dagarna då känner jag, för så fort det skramlar så kan ju barnet vakna. Eller så är det bra, för då kan de ju sova bra om nätterna när det är tyst.

Well, jag fick lite dåligt samvete av att spola vatten i en timme bara för att hon ska sova. sååå jag satte igång en tvättmaskin istället och rullade in henne där. och vips, det gick lika bra det!
Så nu slår vi två flugor i en smäll, rena kläder och en sovande Freja. Måste medge att det inte låter särskilt trevligt att sova där inne men gillar hon det så är det helt ok.

För då kan jag få vila bort min allergi i soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar