3 maj 2011

Klippt.

God eftermiddag.
Igår var jag och klippte av håret igen, det blev en kort page typ och jag blev blondare än på länge. tjusigt till sommaren! Och med min tur så slutar min frisör nu som frisör... jag som äntligen hittat en jag är nöjd med. damn it.

Hur som helst. Jag är ledig i tre dagar, måndag tisdag och onsdag. Men på Torsdag påbörjar jag en lång period jobb.. 17 dagar i rad.. fyra olika jobb. Det ska bli roligt, kommer inte vara på samma ställe många dagar i rad.

Och dagarna kommer gå så fint när jag får min HTC! Går hemma nu med en gammal samsung vari det nya sim-kortet just nu sitter för att jag ska kunna göra mig hörd och vara kontaktbar. Katastrof tycker jag att Telia inte kan se till att stänga av gamla abonnemanget(3) och se till att innan det sker ha skickat hem sim-kortet OCH mobilen. Hade inte jag haft en gammal mobil så hade inte jag kunnat få någon AVI. visst det löser sig alltid, men hallå där, skicka sms-avi till ett nummer som inte riktigt går att bruka.. Jaja, jag är bara så förväntansfull. Mycket har hänt på dessa två år sen jag sist köpte ny mobil, minns inte att Iphone var så inne då.. Men jag tror att jag dissade den då hur som helst, "nymodigheter" . :)


Vilken härlig dag, snö på morgonen, lite hagel mitt på dagen, sen lite mer snö och nu haglar det på vårt plasttak i uterummet. härligt.
Vi vet nuförtiden att Maj är en sån här månad. en väderskum månad. vad som helst kan hända. Dock verkar inte katten våran förstå det, han går ut i finväder och springer in efter en minut när haglet faller över honom.

Har just skrivit ett långt inlägg om mammor som vill hävda sig genom barnen.. typ genom svindyra vagnar, skötväskor eller kläder.. well, det blev kanske lite elakt.. får fila lite på det. jag är ju ingen elaking bara en som tänker lite för mycket på vissa saker och hetsar gärna upp mig också. Tror ofta att jag vet bäst också...

Återkommer imorn då jag förhoppningsvis sitter och pillar på min HTC. hoppas hoppas!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar