23 april 2011

dumpucko

Jag skrattar lite.
Ibland förvånar jag mig själv över hur dumlat jag är. alltså dum-lat.
Det kommer in en tysk gäst och undrar om jag "sprechen deutsch?", dum och framförallt lat som jag är säger "no english please" och antar att kvinnan tänker ändra och prata engelska...
icke.
Hon fortsätter på tyska. (och jag förstår ju, och jag kan faktiskt prata en del tyska så jag skulle lätt kunna göra mig förstådd) Men jag svarar henne på engelska, och stackarn förstår ju ingenting!!
Hahahaha. jag måste bara skriva det. hahahaha. Jag är så jäkla dum!
Nu kan jag ju inte mitt i konversationen plötsligt börja kunna tyska så jag måste fortsätta på knagglig tyska göra mig förstådd och kvinnan imponeras över mina nybörjarförsök till förståelse.
Säger "hejdå" för att typ hävda mig mer och övertyga att jag är dålig som fan på alla språk vi just pratade. "hejdå, jag kan faktiskt verkligen bara svenska...."

dumma lata Emelie.
Men jag sitter och skrattar åt min lathet, tänk att den kunde giva sån humor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar