26 januari 2011

Nytt i hemmet och lösa pattar

Nu är vi igång igen. LCHF varje dag och gymmet minst varannan.
Vi kickade igång med gymmet på måndagskvällen och var där även igår, idag-träningsvärk.
Så ikväll vilar vi i soffan med en film och självklart "Sveriges mästerkock" kl. snart. 20.00 på fyran.
Jag harvar på med Matte B och än så länge går det bra.. Söker även jobb men det går trögt, men det känns ändå som att det börjar lossna lite nu. Det kanske beror på energin jag får av att inte äta kolhydrater och samtidigt spendera tid på gymmet, jag känner mig smalare redan på insidan. om en vecka ska jag väga mig.
Vågar inte ställa mig på vågen än, jag vill vara säker på resultat innan.

I måndags var vi på maxi och inhandlade lite nya växter samt krukor. Vilken skön skillnad det blev, en fräsch atmosfär kan man säga.
Och såhär fint blev det.
Och det kliar i fingrarna nu.. för det är lite på tapeten här hemma att sovrummet ska "bli klart" äntligen. Jag är så less på de fula väggarna omkring fondväggen, så det blir troligen åt vita hållet, men sucka inte än.. för det kommer bli ett mörkt golv så jag tror det kommer funka fint tillsammans med mycket färg.

Och nu ser jag fram emot plusgraderna så att vårsolen får smälta snön på taken, och att vi får sitta på vår nya uteplats och njuta med en kall.

Idag svängde vi igenom Åhléns efter att mannen slutat jobba. Jag fick ihop fyra tröjor, en rengöringskräm, strumpor, servetter och en matta....kalaset slutade på 293:-!!
Jajjamen, jag kan rea jag. Sen gjorde ju personalrabatten lite, men ändå. den egentliga summan innan alla reorna skulle blivit ca 850:-. I love Åhléns.

Nu ska jag gå runt och njuta av att inte äga en hel BH och låta pattera hänga fritt under min nya tröja.
Det är lite vardagslyx antar jag. för pattera iallafall.

Trevlig kväll och kul att vara tillbaka med energi i kroppen!

1 kommentar:

  1. Gött att ha dig tillbaka!! =) Jag jobbar nog kväll nästa vecka. Hur ser dagarna ut för diiig? PUSS

    SvaraRadera