5 januari 2011

Nyårsafton och Trettondagsafton

En liten bildvisning av nyårsaftons kvällen.




Jocke ville klippa sig lite, och vi var inte sena att rycka in...


Som pojkar på nytt

Kritan var på festen!



Gott nytt år min älskling!



Jag var iväg med mamma på lite ärenden idag och så fick jag en så fin "ljusvas"
Så här ser den ut i dagsljus eller ja, kamerablixt.














Och så här ser den ut i mörkret just nu.


En perfekt stekt oxfilé.
 Såhär på Trettondagsafton har vi ätit finfin Oxfilé med varma grönsaker och en sås på timjan bland annat.
Det var det godaste jag ätit på länge, man blir sådär lagomt mätt av att skippa kolhydraterna. Det känns otroligt bra när vi sätter igång och äter nyttigt och smart.
Jag har bestämt mig, än en gång, att nu är det nog.
Mamma lockade idag med en solsemester om jag lyckas med mina mål.. Bästa mor.
Så nu ska jag piska mig själv att stå emot det jag i vanliga fall hade gett upp åt. Det är ju så lätt, bara man bestämmer sig.
Det här är mitt sätt att börja älska min kropp, det är en lång väg dit men jag kommer lyckas.
Tjejvasan känns tyvärr alldeles för nära, men jag måste fixa det. Så det blir årets första delmål.



















Idag gick jag upp sådär skönt i tid. klockan sju stod kaffet och ägget klart på frukostbordet så jag klev bara upp och njöt av mitt fina sällskap, sen körde jag honom till jobbet för att sen komma hem och skotta bort en hel del snö från skogsbacken för att snöröjaren här kan inte skotta..
Och så satte jag igång att slänga ut julen! MEN vad det var härligt att få in lite ljus i huset.
Så nu är jag helnöjd, god mat i magen och ett vackert hem att trivas i. Det är livet det.



(Nu har jag just uppdaterat redigeraren på blogspot, och vet inte hur jag kan skriva längst ner på sidan. väldans frustrerande är det och jag fattar inte hur jag får bort mellanrummet här ovan.
Riktigt irriterad är jag......)
Och så här trevlig ser förrätten ut. Borgmästarröra med avocadokräm. 
 



FrokenB.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar