10 april 2010

30års-galej och pinsamma föräldrar

Ikväll blir det 30års kalas för herr Öhrén som nu trätt in i 30+klubben!
Ett utomhuskalas... i minusgrader. meen varman kläder! Det kommer bli grymt,det sätter jag pengar på.
Magnus, även just då kallad "Günther"
Imorse när jag steg in på jobbet så möttes jag av en riktig söndagsdoft.
Det stank öl och fylla i hela foajen.. mums.. icke!
På borden stod ölflaskor,medhavda burkar och fullt i glas.. Det var föga förvånande att inte hitta någon avdäckad i sofforna. för en sån brakfest luktade det som.

Usch! Det är alltså Brottar-föräldrar som följer med sina barn och sen super till "lite" på hotellet kvällen innan,och säkert ikväll också.
Det är mycket sånt har jag märkt. Föräldrar som är med som stöd,men som ändå hellre hänger i baren på hotellen.. pinsamt,patetiskt och lite tragiskt!

Hursomhelst,på tal om barn.

Ärligt talat så börjar det väl ändå bli lite vardagsmat att det är nån ny som är med barn.. Iallafall i min värld. vet minst fem gamla gymnasiekamrater som är på smällen i detta nu.
Jag tycker självklart det är hur kul som helst för dom,och önskar all lycka. tro inget annat.
Men det är sååå tröttsamt att det ändå verkar vara en "fluga" att bli med barn..
eller är det bara jag som blivit gravid-gammal?( i en ålder då man blir gravid)

Nej, jag tänker vänta på bättre tider.. Tider med pengar.


Gosigt ja. Men ser det inte lite läskigt ut.....



FrokenB. funderar vidare på livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar