17 februari 2010

Angående livet på "landet"

Jag känner att det länge funnits på tapeten att diskutera varför man vill bo i Mora,eller för den delen på vilken mindre plats som helst i vårt land.
En del undrar med en frågande och lite nedvärderande blick varför jag kommit tillbaka. Varför jag inte vill ut och resa och se världen.
Ja,så varför gör jag inte det då? För det är tydligen det ALLA ska göra i sina unga dar.

Det irriterar mig något så fruktansvärt att bli ifrågasatt detta.
Det handlar om trivsel helt enkelt, är det inte det vi alla eftersträvar- att trivas i livet?

Du kanske är rastlös och vill ut och uppleva andra kulturer och gärna flytta runt. Jag vill veta vad jag har att göra imorgon och vart jag befinner mig om ett tag framöver, jag älskar att leva här i mitt Mora. Jag trivs så bra. Men jag känner mig nöjd,för jag har provat på att bo borta ett tag också, inte för att jag kände att jag fick lov utan mer för att jag kände ett behov av att flytta för att komma tillbaka någon gång och riktigt trivas.

Det är toppen att uppskatta sitt liv och sin livssituation.


Så åter till de som ser ner på oss som trivs här. Vad finns det för anledning att nästan gå till attack för att vi trivs och mår bra här?
Det måste ju vara för att man är avundsjuk på att vi funnit vår plats, vår plats att trivas på.
och kanske skrämmer det vissa att trivas på ett sånt litet ställe.
Men det är ju samma sak som att det skrämmer mig att få lov att flytta.

Vi är så olika, men vi söker alla samma sak- lycka. att få tillfredställelse i våra liv.
Så bemöt folk som du själv vill bli bemött. Jag kritiserar ingen som vill ut och resa,eller flytta från Mora.

Trivs.






FrokenB.

4 kommentarer:

  1. Jag trivs som fisken i vattnet & om någon har en annan åsikt så är det upp till dom!

    Längtar till fredag! Puss

    SvaraRadera
  2. Håller med dig fullständigt!!
    Kram Madde L

    SvaraRadera